דפים

יום שלישי, 9 בספטמבר 2014

חשיפת רשת הימורים באינטרנט

סיפור חקירות – איך בלש פרטי חשף רשת הימורים בספורט

ספורט הוא אחת מההנאות הגדולות והטובות ביותר בחיים שלנו. בארץ שלנו הימורי ספורט חוקיים רק דרך מפעל הפיס וניתן להמר רק מגיל 18. באחד מבתי הספר במרכז הארץ בני נוער רבים הימרו בעזרת כרטיסי האשראי של ההורים שלהם. לנ' יש בן בגיל 15 – ס'. ס' היה לוקח את כרטיס האשראי של נ' ומהמר אתו באופן קבוע באתרי הימורים בחוץ לארץ. מיותר לומר, ואף ברור, שהוא היה מפסיד כספים רבים. מתוקף עבודתו נ' היה נעדר הרבה מהבית לחוץ לארץ והוא לא עקב באופן רציף אחר ההוצאות שלו בכרטיס האשראי, אולם כאשר אלפי שקלים ירדו להם לטמיון מדי חודש הוא התחיל לחשוד. סיפור חקירות זה הוא סיפור פשוט לכאורה – נ' תפס את בנו בשעת מעשה והעניש אותו, אך הסיפור לא הסתיים.


חוקר פרטילמה ההימור לא משתלם?

ס' היה כבר מכור להימורים בשלב שנ' תפס אותו. הוא התחיל להמר בבית הספר בהימורים בלתי חוקיים. נ' שם לב שההתנהגות של בנו משונה וחשודה. הוא פנה לחוקר פרטי בשביל לברר איך בנו מבלה בשעות הפנאי. החוקר הפרטי חשף בפני נ' סיפור חקירות לא פשוט. הוא גילה שס' הפסיד כספים רבים "ושחבריו" לכיתה מנצלים אותו בשל כך וסוחטים אותו בשביל שהם לא ילשינו לאבא שלו. נ' והחוקר הפרטי תיעדו את המעשים ופנו למשטרה. מסתבר שההימור על פשע הוא הימור לא משתלם.


למה יש דברים שלא שווה להמר עליהם?

ס' למד בדרך הקשה שעל אמון לא מהמרים ושבכלל לא שווה להמר על שום דבר בחיים. חבריו לכיתה נענשו וכיום הם מצפים לתחילת משפטם בבית המשפט לנוער. נ' חייב את ס' ללכת לטיפול פסיכולוגי בשביל שהוא יתמודד עם בעיית ההימורים שלו. בית הספר של ס' התחיל לאכוף בצורה משמעותית יותר את המשמעת בהפסקות והוא מקפיד לגלות כל מקרה של אלימות או של הימורים.

בשיחה עם החוקר הפרטי שחקר את הפרשה, גילנו תמונת מצב עגומה, בה אלפי בני נוער בישראל מהמרים מדי שנה. הוא סיפר שהתופעה נפוצה ושכיחה הרבה יותר ממה שנהוג לחשוב ושההורים והגורמים החינוכיים לא מודעים לה מספיק. הוא ציין שההתמכרות להימורים של בני נוער רבים מתגלה רק כאשר הם מגיעים למצב של חוסר אונים ופשיטת רגל. הוא מציע להורים ולאנשי חינוך לשים לב למה שהילדים שלהם עושים בשעות הפנאי שלהם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה