דפים

יום ראשון, 29 במרץ 2015

מהו תהליך ההכשרה וההסמכה שעובר כל חוקר פרטי

בניגוד לתדמית הרומנטית שיש לחוקרים פרטיים, כאשר מישהו הופך להיות בלש או חוקר פרטי או חייב לעבור תהליך הכשרה והסכמה מסודר שקבוע בחוק. אנשים למשל שיש להם עבר פלילי או עבר של בעיות נפשיות לא יכולים להיות חוקרים פרטיים. בשביל להפוך להיות חוקר מוסמך כל חוקר צריך לעבור תקופת התמחות במשרד חקירות. לאחר תקופת ההתמחות שלו אסור לו במשך מספר שנים להיות בקשר ישיר עם לקוחות פרטיים והוא חייב לעבוד בחקירות פרטיות רק דרך משרד חקירות מורשה.

מתי חוקר פרטי הופך לחוקר מוסמך


חוקרים פרטיים
חוקר פרטי יכול להפוך לחוקר מוסמך רק לאחר שהוא עבר תקופה של מספר שנים במשרד חקירות ועבר שם את כל ההכשרה. חוקרים פרטיים מקבלים את הרישיון שלהם בחקירות פרטיות ממשרד המשפטים. חוקרים אלו חייבים לעמוד בתקנות מחמירות מאוד של קוד אתי וניקיון כפיים. לחוקר פרטי אסור למשל לבצע האזנות סתר לא חוקיות ואסור לו למסור ללקוחות של מידע שישמש אותם לביצוע עבירות על החוק כמו למשל סחיטה באיומים. בכל שלב בקריירה שלהם חוקרים פרטיים נתונים לביקורת של משרד המשפטים והמשטרה. ביקורת זה נועדה להבטיח שהם לא יעשו שימוש לרעה בסמכות ובכוח שנתינה להם.

למה כדאי לנו לבדוק מיהו החוקר שלנו?


למעשה כמו שלא נלך לרופא לפני שנהיה בטוחים שיש לו תעודות ותואר מוכח, כך גם לא כדאי לנו ללכת לחוקר פרטי שאנחנו לא בטוחים שיש לו את הרישיונות המתאימים. כדאי לנו לבדוק מיהו החוקר הפרטי שאנחנו שוכרים כי רק כך נוכל להיות בטוחים שמדובר באיש ישר ואמין. חוקר פרטי מקצועי לא יהסס להראות לנו את התעודות שלו ולספר לנו על הניסיון המקצועי שלו. כאשר יש לנו יחסי אמון עם החוקר ששכרנו אנחנו יכולים להרגיש בטוחים יותר. חוקרים פרטיים עוסקים בחומרים ונושאים רגישים מאוד מבחינה אישית ומקצועית (והרבה פעמים גם מבחינה חוקית) ולכן כדאי לנו לוודא שניתן לסמוך עליהם.

איך חוקר פרטי יכול לעזור לאנשים פרטיים ולמוסדות ציבוריים?


חוקר פרטי מוסמך ואמין יכול לעזור מאוד גם לאנשים פרטיים וגם למוסדות ציבור. כל פעם שמתעורר אצלנו חשש בדבר פעילות לא חוקית או פעילות לא מוסרית אנחנו יכולים לפנות למשרד חקירות שיחקור בשבילנו את הנושא וישים קץ לחששות ולחשדות שלנו. חוקרים פרטיים יכולים לעזור לנו להשקיט את הנפש שלנו במקרה שאנחנו חוששים שבן או בת הזוג שלנו בוגדים בנו או במקרה שאנחנו חושדים שהעוזרת בית שלנו או עובד במשרד שלנו גונבים מאתנו כספים. חוקרים אלו יוכלו לעזור לנו גם במקרה שבו אנחנו חושדים שהעובדת הסיעודית של ההורים שלנו מתעללת בהם. אנחנו לא צריכים לפחד מחקירות פרטיות – כי הן יכולות לעזור לנו מאוד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה