דפים

יום ראשון, 26 באפריל 2015

איך לזהות שותף רמאי לעסק?

כאשר אנחנו מקימים עסק חדש ואנחנו מעוניינים בשותפות, אנחנו צריכים לבדוק טוב מאוד מי הם השותפים שאנחנו בוחרים בהם. יש הרבה אנשים שנראים אמינים מאוד, אך למעשה הם ערמומיים וכל מטרתם היא לרמות אותנו. שותפים לעסק יכולים להיות המפתח שלנו להצלחה בעסקים או מה להיות הדבר שיפיל את העסק שלנו. זיהוי שותף רמאי חשוב במיוחד, כאשר אנחנו מכירים שותף פוטנציאלי אנחנו יכולים לפנות לחוקר פרטי באופן דיסקרטי ולבקש ממנו לחקור את העבר ואת האמינות של השותף.

איך כדאי לנו לבחור את השותפים העסקיים שלנו?

חוקר פרטי
שותפים לעסק צריכים להיות אנשים שיש לנו כימיה טובה והבנות בסיסיות איתם. כאשר אנחנו בוחרים את השותפים העסקיים שלנו כדאי לנו לבחור שותפים שאנחנו מכירים במשך הרבה מאוד שנים כמו חברי ילדות, חברים מהצבא או חברים מהלימודים.
חשוב מאוד לוודא שהשותפים שלנו הם בעלי יכולות מקצועיות בתחומים חשובים כמו למשל שיווק, יכולת טכנית ויכולת ניהול ופיננסיים. השקעה בתהליך בחירת השותפים שלנו חשובה במיוחד עבור המשך תהליך העבודה התקין של העסק שלנו. כאשר נבחר שותפים שאנחנו מסתדרים איתם היטב ונעגן כמובן את ההתקשרות מולם בחוזה נוכל לקדם מאוד את העסק שלנו ולהפוך אותו לעסק מצליח ומשגשג מבחינה כלכלית.


למה כדאי לנו לברר מי הם השותפים שלנו?


שותפים לעסק הם אנשים שיש להם השפעה גדולה מאוד על אופי העסק שלנו וגם על חלוקת הרווחים שלו. אם אנחנו לא רוצים להיקלע למצב בו השותף שלנו הוא אדם רמאי ולא ישר, כדאי לנו לברר מראש כל מה שאנחנו יכולים אודותיו. חשוב שנברר האם השותף שלנו היה מעורב בעבר בעבירות פליליות והאם היו לא בעבר עסקים אשר לא הצליחו. שתי עובדות אלו יכולות להעיד על האופי של השותף ועל הדרך בה הוא עושה עסקים. בדיקת הרקע העסקי של השותף שלנו על ידי חוקר פרטי, תאפשר לדעת כמעט בוודאות מוחלטת האם הוא רמאי ושרלטן או האם הוא איש עסקים אמין ואיכותי.


איך נוכל לטפל בשותף רמאי?


במקרה שבו הבלש גילה לנו שהשותף שלנו הוא רמאי אנחנו יכולים לטפל בו באמצעות הגשת תלונה במשטרה. כל התקשרות בין שותפים לעסק צריכה להיות מעוגנת בחוזה משפטי אשר יבטיח את הביטחון שלנו ושל העסק שלנו במקרה שהשותף שלנו הוא רמאי. בעסקים אסור לסמוך על אף אחד וכאשר אנחנו מכניסים שותף נוסף לעסק אנחנו חייבים לחתום איתו על חוזה. בחוזה חייב להיות רשום מהן הזכויות שלנו במקרה שאחד השותפים מועל בכספי החברה או במקרה שהוא עוסק באפיק פעילות לא חוקי. רק חתימה על חוזה ברור ומנומק תשמור על הזכויות הכספיות שלנו ועל הזכויות שלנו בעסק אל מול שותף רמאי שיעשה כמעט הכול בשביל לרמות ולעשוק אותנו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה