דפים

יום שלישי, 16 ביוני 2015

האזנות סתר

כשאנו חושבים על המונח 'האזנות סתר' מהי התמונה הראשונה שעולה לנו בראש? האזנה מכוונת לשיחה בין שני אנשים? אולי התקנת מכשירי האזנה בטלפון של אדם במטרה לגרום לו להפליל את עצמו בדיבורו? או שבכלל שימוש במכשירי היי-טק מתקדמים במטרה לשמוע שיחה המתנהלת במיקום רחוק? 

האזנות סתר הן כל אלו ויותר מכך. לאנשים הממוקמים בתפקידים רגישים, אך גם אנשים הנמצאים בסכסוך עם מישהו, קיים חשש תמידי מכך שמאזינים לדבריהם. חוקר פרטי מיומן יכול לסייע לכם בגילוי ונטרול של האזנות סתר המתבצעות נגדכם.

מהן האזנות סתר?

לפי החוק, האזנות סתר מוגדרות כ- פיקוחקליטההקלטה או הקשבה לשיחת הזולת ללא הסכמה של אף אחד מבעלי השיחה. המונח 'שיחה' אינו מתייחס רק לשיחה המתרחשת בין שני אנשים פנים-מול-פנים, אלא גם לשיחת טלפון, טלפון אלחוטי, מכשיר קשר, פקסימיליה וגם תקשורת בין מחשבים. האזנת סתר המתבצעת ללא היתר הינה עבירה על החוק אשר דינה עד חמש שנות מאסר! גם מי המשתמש במידע זה וגם המתקין של מכשירי ההאזנה צפויים לעמוד למשפט.

האזנות סתר משמשות בעיקר להשגת מודיעין ומתבצעות באמצעות אמצעים סמויים. לדוגמא, אדם המעוניין להשיג מידע על צעדיו הבאים של המתחרה העסקי שלו, דואג להתקנת מיקרופון בחדר הישיבות של הארגון המתחרה. עם זאת, במידה וקיימת הסכמה מצד אחד הצדדים בשיחה או שניהם, האזנה לשיחה אינה נחשבת כהאזנת סתר.

איך נמנעים מהאזנות סתר?

אחת ההתמחויות המרכזיות של חוקרים פרטיים מקצועיים הינה גילוי האזנות סתר המבוצעות נגד הלקוח. כפי שאמרנו קודם לכן, האזנת סתר יכולה להתקיים באמצעות ציטוט למכשירי מידע שונים, אפילו תכתובות במחשב, או שיחות פלאפון. אדם יכול להסתובב ברחבי הארץ עם מכשיר ציטוט בתוך הטלפון הסלולארי שלו מבלי להיות מודע לכך!

זהו כלל ידוע כי מול כל טכנולוגיית נשק חדשה צצה מיד, או כמעט מיד, טכנולוגיית נשק נגדית. קיימים מכשירים אלקטרוניים אשר יכולים לגלות אם מתקיימת האזנת סתר במיקום כלשהו. בנוסף לכך קיימים גם מכשירים המשבשים את פעולתם של מכשירי האזנת סתר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה