דפים

יום שלישי, 11 בנובמבר 2014

כשנעלמים דברים בבית תמיד מאשימים את עובדת משק הבית

באחד הימים הגיעה אל משרדי חברת רודס חקירות, אישה בעלת מראה היסטרי ועצבני גם יחד. אחרי שתי כוסות מים וקפה שחור חזק. מיכל, שם בדוי, התחילה לספר לי את סיפורה.

מיכל היא אישה צעירה בתחילת שנות השלושים שלה, היא מתגוררת באחד הבתים החדשים בעיר דרומית בארץ ובין הבתים היקרים ביותר. לאחרונה החלו להעלם דברים בביתה וזאת עם סימנים של פריצה, כלומר, מהפכה שלמה בבית, חפצים זרוקים ובדרך כלל כמה "דברים" חסרים. התחלתי לתחקר את מיכל באשר לעובדים בבית או האם ישנם בני נוער בבית. מיכל סיפרה לי שאין לה ילדים וכי היא לא מוכנה להאמין שעובדת הניקיון ומשק הבית שלה, תשלח יד אל החפצים שלה. מיכל סיפרה לי שאותה עובדת משרתת את בעלה כבר תקופה ארוכה של כמעט עשור עוד לפני שנישאו והאמינות שלה היא ללא דופי.

כשנעלמים דברים בבית תמיד מאשימים את עובדת משק הבית
למען האמת אחרי שביקרתי בביתה של מיכל התרשמתי מאמיתות דבריה של מיכל. באתי במסווה של איש מכירות וישבתי בסלון ביתה היפה של מיכל. העובדת היתה שלווה במיוחד והיתה שקועה בעבודתה. כל סימן לביצוע מעשה גניבה גם כאשר הסתכלתי בחדרה של עוזרת הבית לא נראה ולא העלה דבר. שלחתי עוד סוכנים שלי לבדוק את המקרה אולי יראו דברים שאני לא ראיתי , ובכל אופן בחרת להשתמש בציוד מעקב והצבתי מצלמות ריגול מקצועיות שנמצאות אצלי בדרך קבע מאז שהתחלתי את עבודתי בתור חוקר פרטי.


למרות שעובדת משק הבית לא הראתה כל סימן מחשיד, לא הייתי שקט לגביה. אני לא יודע מדוע, אבל משהו בשקט ובשלווה של האישה הזאת, עורר בי חוסר שקט. התברר שההחלטה להציב מצלמות בבית הייתה החלטה נכונה, מאחר שאלה עלו על מוקד על הבעיות והמהפכה בבית.

פרט שמיכל לא סיפרה לי והתגלה מאוחר יותר הוא, שבתה הבוגרת של עובדת משק הבית, נערה כבת 16 שהיתה באה לקחת את כלב הרועים של מיכל לטיול ונשארת לשחק עימו בבית וגם לעזור לאמא, היתה מעורבת בדבר. הילדה היתה מחפשת בשיטתיות אחר דברים שנראו לה יקרי ערך מבלי להחזיר הכל למקום. מעבר לגניבות היה עוד משהו מחשיד, הילדה לא היתה עוצר לבחון את דבר הערך ויוצאת מביתה של מיכל תוך זמן קצר.

החלטתי לעקוב אחרי הילדה וראיתי אותה הולכת לאזור מפוקפק בעיר, מביאה את אשר מצאה ובתמורה מקבלת שקיק קטן , כאשר לא נראה הדבר שהביאה הנערה ל"סוחר", היה אותו סוחר מביא לה סדרה רצינית של סטירות לחי מצלצלות ושולח אותה משם. מיותר לציין שהייתי חייב לכנס את שתי הנשים לשיחה. הן מיכל והן עובדת משק הבית היו מזועזעות מהמקרה ולא האמינו למשמע אוזניהם גם לאחר שהצגתי להן את ההוכחות המוקלטות והמוסרטות.

כעת דנה, בתה של עוזרת הבית מקבלת טיפול ואילו היא עצמה נפרדה בכאב רב מעבודה ארוכת השנים, לאחר שמצפונה לא אפשר לה להמשיך לעבוד בבית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה