דפים

יום שלישי, 25 בנובמבר 2014

למישהו יש אקמול?




בבית ספר אחד באזור מרכזי בארץ, אשר ידוע בבעיות ההתנהגות שלו, החלו להתרחש מקרי גניבה מוזרים. ולמה אני אומר מוזרים? שהרי מה מוזר במקרה גניבה?  מה שהיה מוזר זה שהגניבה התבצעה ככל הנראה על ידי אדם בלתי נראה. לפחות כך נטען על ידי צוות המורים. הגניבות היו מתרחשות באופן שיטתי בהפסקות, דווקא במקרים בהם ההמולה חגגה וכל אחד היה יכול להבחין בנער שנכנס אל חדר מורים כמעט ריק. אבל מה קורה כאשר לא רואים שום נער ומדוע כל מה שאותו גנב מעוניין בו הוא כדורי אופטלגין או אקמול?

זה היה אחד המקרים היותר מעניינים שהגיעו אל משרד חקירות רודס, וכמובן שניגשתי אל המלאכה באופן מיידי ובמקרה רגיש כמו זה באופן אישי יחד עם חוקרת ילדים ונוער שחברה אלי במקרים בהם היו מעורבים נערים צעירים וילדים- התעלומה של כאב הראש התחילה להסתבך וקשה היה להבין מה פשר העניין של גניבת האקמולים.

המטרה הראשונה הייתה לראות ולגלות מיהו אותו גנב של משככי הכאבים וכמובן מדוע הוא עושה את זה. שהרי מה הבעיה להשיג אקמול בבית ? החקירה נמשכה זמן רב , זמן בוא לא העלתה דבר וחצי דבר. הוחלט לעשות מעשה קיצוני ואמיץ יותר שעשוי היה לעלות לי בתעודת החוקר שלי וכמובן במוניטין המקצועי שלי בתור איש מקצוע- לבדוק את נושא המורים והמעורבות שלהם בנושא "כאב הראש" הגדול בבית הספר.

חקירת המורים לא היתה פשוטה ודרשה את הסכמת המנהלת שלא נתנה את אותה הסכמה בקלות ביהותה מאמינה בצוות המורים הישר של שנאמנותו לבית הספר ולתלמידיו היא ללא דופי. לאחר מסע של שכנועים ולאחר שהסברתי למנהלת שללא עזרה מצידה בחקירה, המקרים יחזרו על עצמם ויתכן שבריאותם של אותם התלמידים עליהם היא מדברת עלולה להימצא בסכנה, הסכימה המנהלת ונתנה אור ירוק לחקור גם כיוונים אחרים.

מה שהתגלה תקף אפילו אותי בהלם  לאחר שהצבנו מצלמות בחדר המורים, ולאחר מעקב של לא פחות משלושה שבועות תמימים. התברר שמורה חדשה בבית הספר היתה נהגה להחביא  אופן קבוע אופטלגין מאחורי תמונת המחזור שניצבת מאחורי הדלת, ולאחר כמה דקות היה מגיע נער ולוקח אותם. לאחר שהצגנו את הממצאים, תחילה בפני המנהלת ולאחר מכן גם לכל הנוגעים בפרשה, ולאחר שגם המשטרה נכנסה לתמונה, התברר כי הילדים איימו על המורה שיפיצו תמונות פרובוקטיביות שלה שהושגו תוך פריצה אל המכשיר האישי שלה. את הכדורים הם מכרו לילדים ונערים בבית הספר וטענו שאלה כדורי ריטלין, שניתנים לבעלי בעיות קשב וריכוז.

 החקירה נמצאת בעיצומה וגילוי הילדים שנטלו את אותם כדורים עדיין לא הושלם. הנערים נעצרו לחקירה ושוחררו למאסר בית עד תום ההליכים ונמצאים במעקב מתמיד של קצין מבחן.


לולא הסחיטה והאיומים, יתכן והנערים היו יוצאים בזול, כעת נשקלת בקשת התביעה הציבורית להכניסם למסגרת חינוכית מתקנת בתנאים מחמירים במוסד לעבריינים צעירים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה